Politica de retur

In conformitate cu OUG 34/2014, “consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, in termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care cad in sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor, si anume taxa de transport. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului (consumatorului), folosind acelasi serviciu de transport cu care s-a facut expedierea.”

Termenul de 14 zile incepe din ziua:

  • la care intrati dumneavoastra sau o parte terta, alta decat transportatorul, indicata de dumneavoastra, in posesia fizica a produselor;
  • la care intrati dumneavoastra sau o parte terta, alta decat transportatorul, indicata de dumneavoastra, in posesia fizica a ultimului produs dintr-o comanda cu mai multe produse.

Dreptul la retur in 14 zile este oferit in sensul indicat de lege, adica pentru a oferi consumatorului dreptul de a testa si verifica un produs in aceasi masura in care i-ar fi posibil acestuia daca ar cumpara dintr-un magazin fizic.

Actiunea de retur trebuie initiata nu mai tarziu de a 14-a zi de la data la care ai intrat in posesia produsului. Termenul poate fi respectat doar cu conditia sa receptionam de la tine produsul returnat inainte de expirarea perioadei de 14 zile. Urmeaza procedura in 3 pasi simpli detaliata mai jos.

Iti stam la dispozitie prin telefon, email, chat sau pe Facebook Messenger pentru a clarifica orice nelamurire privind returnarea unui produs si te asiguram ca orice situatie va fi tratata cu bune intentii.

Dreptul de retur in 14 zile este destinat Persoanelor Fizice. Persoanele Juridice beneficiaza de retur in conditiile legi.

Pasul 1: Conditii pentru a putea declansa procedura de Retur

Te rugam sa te asiguri ca produsul pe care doresti sa il returnezi indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:

 1. Produsul nu este defect. Daca produsul este defect te rugam sa urmezi pasii descrisi la Garantia Produselor.
 2. Intrucat consumatorul are dreptul de a evalua si inspecta un produs in aceasi masura in care i se permite sa faca acest lucru si intr-un magazin fizic, acest aspect se limiteaza la o evaluare optica si verificare sau testare a produsului « in casa » si nu la utilizarea efectiva a produsului in conditii reale, astfel incat dupa testare produsul sa nu prezinte urme de utilizare.
 3. Nu pot fi returnate produsele cu urme de utilizare, altele decat care rezulta si la testarea lor intr-un magazin fizic.
 4. Produsul este returnat in ambalajul original si este insotit de toate accesoriile cu care a fost livrat, inclusiv embleme si etichete lipite pe produs sau pe accesorii.
 5. Produsele insotite de cadouri sau care au facut parte din pachete comerciale (Ex: 1 + 1 Cadou / Produs + Cadou) vor fi returnate impreuna.
 6. Produsele consumabile pot fi returnate doar daca sunt sigilate ( Exemple: butelii, detergenti, mancare expeditie).
7. Nu se accepta returul din motive de igiena pentru  articolele din categoria lenjerie intima ( exemple: boxeri, chiloti, bustiere etc.) si ciorapi.

8.Nu se accepta returul produselor cu lungimi customizabile la comanda clientului. Exemple produse: corzi, cordeline, bucle, etc.

Nerespectarea acestor conditii poate duce la aplicarea unui comision de readucere la conformitate sau refuzarea cererii de retur. Daca produsul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou, putem solicita contravaloarea readucerii acestuia in stadiul initial – acest aspect se aplica si ambalajului (nu folositi banda adeziva direct pe ambalajul original !). Aceasta decizie va fi comunicata in baza unei constatari estetice si tehnice a produsului si ambalajului returnat. Contravaloarea readucerii produsului la starea initiala este intre 1-50% din pretul produsului, platit la momentul efectuarii comenzii.

Pasul 2: Formular retur in 14 zile

Dupa ce te-ai asigurat ca produsul pe care doresti sa il returnezi indeplineste toate conditiile de la Pasul 1 te rugam sa completezi formularul urmator:

Vezi pasul nr. 3:

Pasul 3: Returnarea efectiva a produselor

Produsul pe care doresti sa-l returnezi trebuie sa fie expediat in ambalajul original si cu protectiile de transport originale (Ex: umplutura din polistiren sau carton perforat samd).
In lipsa ambalajului ori a protectiilor originale te rugam sa ambalezi si sa protejezi produsul astfel incat sa nu poata fi deteriorat la transport si manipulare.

Dupa ce te-ai asigurat ca ai urmarit toti acesti pasi asteapta curierul comandat de noi sa ridice coletul tau (Serviciu intermediat exclusiv prin FAN Curier) si achita-i taxa de retur, dupa care acesta va emite un AWB cu adresa de expeditor si destinatar.

Daca nu doresti sa returnezi prin intermediul FAN Curier, poti alege o alta agentie de proprie preferinta, doar daca indeplinesti urmatoarele conditii: sa fie pre-achitata, fara ramburs, sa revii pe e-mail cu un numar de AWB pentru urmarire si sa te incadrezi in cele 14 zile de la receptionarea comenzii. Nu se trimit prin posta!

Retururile se trimit pe adresa depozitului nostru strada Primariei, numarul 9, Oradea, judetul Bihor, cod postal 410209.

Dupa receptionarea si evaluarea produsului returnat iti vom trasmite prim email factura storno si vom comunica data de livrare pentru produsul dorit la schimb sau de returnare a contravalorii (dupa caz; returnarea contravalorii nu include si taxa transportului de tur).

Restituirea contravalorii se va face in maximum 14 zile de la data receptionarii returului, daca produsul/produsele returnate respecta criteriile de la Pasul 1.

Va multumim ca ati ales AlpinExpe!